Uterum och altan

M håller aldrig på med bara ett projekt åt gången utan han har många saker på gång samtidigt.
Här är det andra projektet.
Vårt inglasade uterum med tillhörande altan. Han har tapetserat i en ljusgrön tapet på tre väggar och en fondvägg på den fjärde väggen med bär och fåglar på. Det blev jättebra!!

Man kommer gå ut till uterummet genom vårt vardagsrum och därför har M sågat hål i väggen för att få dit altandörren. Så det är ganska stökigt och dammigt hos oss just nu ;P
Men det gör inte så mycket eftersom vi vet att snart kommer vi att kunna utnyttja vårt uterum. Det kommer bli så härligt i sommar!! Vår lägenhet är väldigt varm året runt men på sommaren är det rent olidligt att vara inomhus, vi har alltid föntren öppna i nästan alla rum och då är det ändå för varmt... Så det kommer att bli ett stort lyft för oss att kunna öppna altandörren och släppa in mer frisk luft så det blir behagligare inne.


Vår altan, snart kan vi använda den.


Så här ser uterummet ut. Till höger på bilden ser man banvallen, den ligger väldigt nära så när tågen passerar så känns det i hela lägenheten. Man vänjer sig vid det och nu, efter att ha bott här i drygt 3 år, så hör jag knappt tågen alls. Ännu lite åt höger, utanför bild, så ligger mitt jordgubbsland som jag ska utvidga i sommar.


De nya tapeterna i uterummet!! Jag är sååå nöjd, det kommer bli så mysigt här ute!! Jag längtar tills det är färdigt!!


Utsikt mot järnvägen, kortet är taget till höger om altandörren


Utsikt över jordgubbslandet och ena hörnet på A's lekstuga som jag snickrade ihop förra sommaren, eller det var mer som ett stort pussel för vuxna ;D Ganska roligt faktiskt.


Det är "lite" skräpigt på golvet... ;P


(Kunde inte rotera bilden...) Altandörren från uterummet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0