Köksträdgården är snart klar

Jag har lagt markduk under alla pallkragar för att hindra ogräset från att växa upp underifrån. Jag ska köpa ny härlig jord och kogödsel att fylla lådorna med, jag kommer blanda 50/50 i alla lådor utom där jag ska odla morötter då de inte vill ha lika mycket som de andra växterna.
Lastpallarna som syns i bakgrunden ska bli en kompost, bilder på det kommer snart.


Jag har totalt 12 pallkragar att odla i. Några ska jag göra högre så att alla grönsaker får plats att växa ordentligt.


Sittplats måste man ha i närheten av köksträdgården så man kan sitta och vila eller bara njuta av hur det växer.
Mellan pallkragarna har jag tänkt att lägga ut grus eller singel som man kan gå på.

Jag hade först tänkt använda mig av flis/bark men så läste jag den här boken där författaren Claire Matthews rekommenderade emot bark för att det fastnar under skorna och blir klibbigt när det är blött. Därför skippar jag bark och siktar på grus istället.

Jag har tänkt att göra några långa, smala odlingslådor som jag kan rama in köksträdgården med, där jag bl.a kan odla solrosor, sommarblommor och ärter/bönor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0