Jordgubbslandet

Så här ser mitt jordgubbsland ut just nu... inte det finaste men det ska det bli ändring på så fort det blir lite varmare utomhus.
Om ni undrar varför jordgubbarna är planterade i så kantiga former så är det för att de var planterade i pallkragar men de har jag lyft bort och ställt där jag ska ha mitt grönsaksland.
Jag ska fylla på mer jord och kanske bygga en ram runt jordgubbslandet, jag har inte bestämt än.
Vad tycker du? Med träram eller bara jord?




Det här är till vänster om jordgubbs"rutorna", man kan se ett litet hörnav "gubbarna" nere i högra hörnet på bilden. Det här grönsakslandet grävde jag upp förra sommaren och härodlade jag bl.a gul lök, purjo, squash och morötter men nu ska detta bli jordgubbsland.


Så här stort kommer jordgubbslandet bli, men med rakare och snyggare kanter ;D
Det växer även 7 svartvinbärsbuskar runt landet som jag tror att jag ska flytta men jag har inte bestämt vart riktigt än... Har du någon bra idé på vart det skulle funka??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0